همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی حداقل دریافتی بازنشستگان را ۳۰۰ هزار تومان در ماه اعلام کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسینعلی ضیایی با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان در سال ۸۷ گفت: مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان تا پنجم شهریور پرداخت می شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با افزایش حقوق مستمری بگیران، حداقل حقوق دریافتی آنان ۲۳۵ هزار تومان است که با حق عائله‌مندی و بن کالا، این رقم به حدود ۳۰۰ هزار تومان در ماه افزایش می‌یابد.

وی از افزایش سقف بیمه پردازی خبر داد و گفت: این سقف در سال گذشته، شش برابر حداقل حقوق بود (کمتر از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) که امسال با تصویب شورای عالی تامین اجتماعی این سقف به هفت برابر حداقل حقوق افزایش یافت.

ضیایی بابیان اینکه افرادی که خود را با این رقم بیمه کنند، از کمک‌های بیشتر دولت برخوردار می‌شوند، افزود: بر اساس این افزایش سهم حق بیمه پرداختی دولت به ازای هر فرد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تعداد بیمه‌پردازان این سازمان در فروردین امسال در مقایسه با فروردین سال گذشته، یک میلیون نفر اضافه شده است، گفت: براین اساس نگرانی‌های سازمان تامین اجتماعی تاحدودی برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرای برنامه‌های امسال این سازمان و ارائه تسهیلات برای افزایش تعداد بیمه‌پردازان، شمار بیمه‌پردازان هر یک از شعب طی امسال و سال آینده، 24 درصد افزایش می یابد.

ضیایی افزود: تا پایان برنامه چهارم توسعه، مجموع بیمه‌پردازان سازمان به 10 میلیون نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه افراد تنها با یک ماه سابقه پرداخت حق بیمه می توانند خود را بیمه کنند، گفت: این افراد باید به نزدیکترین شعبه تأمین اجتماعی مراجعه و برای بیمه خویش فرما اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: برای بیمه مشاغل آزاد، ارائه مدرک اشتغال نیاز نیست و متقا ضیان با خود اظهاری زیر پوشش بیمه قرار می گیرند.

رئیس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: یکی از چالش‌های تأمین اجتماعی بیمه افراد با حداقل حقوق و پرداخت حق بیمه بر اساس این حداقل است در شرایطی که حقوق دریافتی آنان بیشتر است به گونه ای که موجب دریافت حداقل مستمری بازنشستگی یا کمترین مبلغ تعهدات کوتاه مدت برای بیمه شدگان خواهد شد.

ضیایی بابیان اینکه صندوق تامین اجتماعی در نقطه تعادل به سر می‌برد، گفت: هزینه سازمان به میزان درآمدهاست.

وی افزود: کاهش سابقه بیمه‌پردازی از یک سال به یک ماه از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده سازمان تامین اجتماعی برای افزایش تعداد بیمه شدگان زیر پوشش است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بابیان اینکه آزمایش های متعدد برای زیر پوشش قرار گرفتن افراد حذف شده است، گفت: فرد و خانواده‌اش با مراجعه به پزشک معتمد تامین اجتماعی بیمه می شوند.

ضیایی از گشایش ۵۳ کارگزاری تأمین اجتماعی در کشور خبر داد و افزود: تعداد این کارگزاری‌ها امسال به ۵۰۰ خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: دولت برای عموم مردم ۳ درصد از حق بیمه را پرداخت می‌کند و برای گروه های ویژه ( رانندگان، خادمان مساجد و باربران ) میزان پرداخت حق بیمه دولت در مقایسه با دیگران افزایش بیشتری دارد.

ضیایی از استخدام دو هزار نفر در سال ۸۷ در بخش درمان سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرا نشدن مصوبه قانونی بیمه کارگران روزمزد ساختمانی افزود: عده‌ای بنا به امیال شخصی، قدرت‌نمایی و مقابله با تامین اجتماعی، اجرای این قانون را موجب افزایش نرخ مسکن اعلام می کردند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره اصلاحات قانون بیمه کارگران روزمزد ساختمانی در وزارت رفاه و تامین اجتماعی، گفت: بر اساس این اصلاحات، برخی روستاها از پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی معاف می شوند همچنین در شهرهای کوچک و خانه‌های با متراژهای کوچک نیز با کاهش نرخ بیمه کارگران (هفت هزار تومان به ازای هر متر مربع)، حداقل حق بیمه از کارفرما دریافت شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینترنتی شدن پرداخت سهم حق بیمه کارفرمایی و ارائه فهرست کارگران گفت: براساس این تسهیلات تا دو ماه آینده، نیازی به حضور کارفرمایان در شعب تامین اجتماعی برای ارائه فهرست و پرداخت سهم بیمه کارفرمایی نخواهد بود و این امور اینترنتی می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: تصویب قانون پرداخت مستمری به فرزندان زنان متوفی که موجب شد فرزندان علاوه بر دریافت مستمری پدر از مستمری مادر نیز برخوردار ‌شوند همچنین بخشودگی جرائم کارفرمایان از دیگر تسهیلات این سازمان است.

وی با بیان اینکه با اجرای این قانون یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از جرائم کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی بخشیده و اصل بدهی در اقساط ۱۲ ماهه پرداخت می شود، افزود: بخشودگی جرائم کارفرمایان بر اساس مدت زمان در جدولی مشخص شده است که کارفرمایان با مراجعه به شعبه مربوط از میزان آن مطلع می شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اعلام صدور بخشنامه بازنشستگی پیش از موعد کارمندان دولت زیر پوشش صندوق بیمه تامین اجتماعی، اضافه کرد: متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد با ارائه فیش‌ رضایت دستگاه متبوع از بازنشستگی آنان همچنین ارائه فیش پرداخت حق بیمه و حقوق دستمزد سنوات ارفاقی دولت، درخواستشان را به سازمان ارائه می کنند، اما بازنشستگی پیش از موعد آنان در صورتی پذیرفته می‌شود که دولت حقوق سال‌های باقیمانده تا زمان بازنشستگی شان را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

وی درباره ارائه کارت هوشمند سلامت تا پایان امسال نیز گفت: با اجرای موفق آزمایشی صدورکارت هوشمند سلامت به منظور رفع مشکل تمدید دفترچه‌های درمان بیمه‌شدگان و کاهش هزینه‌ها در برخی استان ها، تا پایان امسال این کارت جایگزین دفترچه های بیمه می شود.

وی افزود: برای تمدید این کارت نیازی به مراجعه به شعبه های تامین اجتماعی نیست و با واریز وجه شارژ می‌شود.

ضیایی اضافه کرد: مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی نیز با استفاده از این کارت هوشمند، در یک روز ۷۰ درصد هزینه نسخه‌های بیماران را دریافت و ۳۰ درصد باقی مانده نیز در زمان کوتاهی به آنان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره پرداخت سهام عدالت به بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: به زودی تمامی بازنشستگانی که برای دریافت سهام عدالت ثبت نام کرده‌ اند سهام خود را دریافت می‌کنند و از هر زمان که سهام به دستشان برسد، از سود آن برخوردار خواهند شد.

ضیائی با اشاره به حدود ۳۰ میلیون بیمه‌شده اصلی و تبعی در این سازمان درباره ادغام سازمان تامین اجتماعی با دستگاههای دیگر، افزود: تامین اجتماعی یک سازمان نظام‌یافته و تعریف شده است و کسانی که چنین مطالبی را عنوان می‌کنند، نسبت به سازمان کم لطفی دارند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: این سازمان با ۴۷ هزار مرکز درمانی قرارداد دارد و برخی از بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

ضیایی درباره ارائه وام خرید، ساخت و ودیعه مسکن به بازنشستگان بدون خانه نیز گفت: وام مسکن در بودجه سازمان لحاظ شده است، اما بانک رفاه این وام را می پردازد که در حال حاضر منتظر مجوز بانک مرکزی است،

وی در ادامه شرط سنی زنان و مردان برای بیمه حرف و مشاغل آزاد را ۵۵ سال اعلام کرد و گفت: در صورتی که این افراد پنج سال سابقه کار داشته باشند، شرط سنی بیمه‌پردازیشان به ۶۰ سال افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: کمک هزینه‌های ازدواج، بیماری و بارداری متناسب با دستمزد افزایش می‌یابد.

وی بابیان اینکه سال گذشته دولت بیشترین رقم را در قالب دیونش به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرد، افزود: این رقم معادل یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان بود که بدهی دولت به پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کاهش یافت و این بدهی نیز از محل پرداخت سه درصد سهم حق بیمه و همچنین معافیت حدود ۳۵ صنف از سهم کارفرمایی که باید دولت بپردازد، ایجاد شده است.

ضیایی یاد آور شد: در صورتیکه دولت بدهی خود را به سازمان دیرتر بپردازد، سودی معادل نرخ اوراق مشارکت به آن اضافه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هم اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند، گفت: به ازای هر پنج بیمه‌پرداز، به یک نفر مستمری پرداخت می شود و اگر ۹۰۰ هزار نفر به جمعیت بیمه‌پردازان این سازمان اضافه نمی‌شد، وضع سازمان بحرانی می‌ شد.

ضیایی بابیان اینکه بانک رفاه برای تامین اجتماعی و کارگران است، افزود: با اجازه قانونی سهم سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه به بیش از ۹۳ درصد رسید و با مصوبه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، سازمان تامین اجتماعی متناسب با سهم ۹۳ درصدی، حق اداره آن‌ را دارد.

کد خبر 58376

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز